keskiviikko 13. helmikuuta 2008

Kuinka saisin rikki kookospähkinän?

Jostain kumman syystä mua alkaa nukuttaa aivan välittömästi, kun avaan kouluun liittyviä kirjoja. Sen sijaan voin lukea keskellä yötä runomuotoisen, historiallisen romaanin (kiitos Panu, se oli ihana) yhdeltä istumalta, yhteen putkeen, noin vain. Päänsisäiset defenssimekanismit ovat selvästi kääntyneet itseäni vastaan ja vaikeuttavat hiukan elämää. Vaikkakin, olen salaa hyvin onnellinen, sillä olen saanut satumaisen unen lahjan takaisin, siitäkin huolimatta, että se tapahtuu koulutuksen kustannuksella.

Tämän päivän ehdoton tähtihetki oli se, kun melkein törmäsin rautatieasemalla Pedro Hietaseen. Sillä oli edelleen täsmälleen sama kampaus, lasit ja viikset kuin useita vuosia sitten, kun viimeksi näin siitä kuvan. Se oli myös varsin lyhyt ja muutenkin pienempi kuin olin kuvitellut, tosin ehkä olin itsekin pienempi silloin, kun katsoin telkkarista Gommia ja Pommia. Tästä tapaamisesta lähtien päässäni on soinut otsikon ihastuttava biisi M.A. Nummisen narisevalla nasaalilla laulettuna.

Kohta olisi mentävä salille, vaikka mielitekoihini liittyisi tällä hetkellä huomattavasti enemmän puoli pellillistä pizzaa, olutta, jota availen vahingossa aina, kun menen jääkaapille, ja olen siitä siksi alkanut pitämään, sekä nämä kruunaamaan Disneyn koko perheen elokuva Dreamer, joka kertoo laukkaratsusta ja pikkutytöstä. Itken varmaan silmät päästäni sitä katsellessani, salin jälkeen sitten kaikki muukin tuntuu ansaitummalta.

10 kommenttia:

Kesäminkki kirjoitti...

pedrohan on toden totta pikkuruinen, samoin kuin äm aa, joten oivan parivaljakon muodostavat he. sen sijaan hector on valtavan, jättiläismäisen, kohtuuttoman laaja kaikkiin suuntiin, ja siihen nähden sen ääni on kummastuttavan korkea; jussi lampi puolestaan on niin pitkä jopa mun mielestä, että kun se kerran raitiovaunussa vieressäni hirveässä humalatilassa heiluessaan uhkasi blokata mut kaiteen ja itsensä väliin, olin kuolla pelosta: jos se olisi siitä lyykähtänyt mun päälle, mä olisin kuollut ihan vain ruumiinvammoihini. ja sen ääni on kyllin matala ja miehekäs ja ihan raameihin istuva.
pekka pouta puolestaan on pienehkö ja hintelä, ja jotenkin pelle pelottoman näköinen. lisäksi se usein virnistelee lystikkäästi, ainakin mulle.
ja tommi evilä on livenäkin ihana, ja haisee hirmu hyvälle <3
ja tämä kokojuttu on nähtävästi asia, josta voisin jaaritella loputtomiin :) sanoiko joku "pakkomielle"?

panu kirjoitti...

mäkin oon kerran väistellyt suuntaani lösähtelevää jussilampea! On muuten pitkä..

nuunis kirjoitti...

jussi, jos/kun luet meidän blogia, niin voisitko olla törmäilemättä tyttöihin ja olla huojumatta ihan noin ylipäätään? senkin sairas sika.

Kesäminkki kirjoitti...

ja juo myös vähemmän viinaa. sisäpiirin vinkki, eikä maksa mitään. ja oot sä kuitenkin ihan tosi söde.

nuunis kirjoitti...

ah, itkin silmät päästäni. se täykkärikin oli vielä sellainen ihastuttavan ruma.

"olet suuri mestari.
kun juoksit maa jymisi,
taivas avautui, kuolevaiset väistyivät.
ne näyttivät tien voittoon.
tapaat minut voittajien kehässä,
peittelen sinut kukkasin."

Mierolainen kirjoitti...

Jussihan on rokkimiehiä ja täten on vähintäänkin oikein näyttäytyä usein isosti kännissä. Kylläpä naurattaa Minkin omituiset kysymykset ja samalla huomaa että nauraminen sattuu. Johtuu ruokailusta. Kirjoitan siitä vaikka huomenna jos muistan.

panu kirjoitti...

Mä veikkaan että jussi juo siksi, koska sen kaikki rahat menee ulosottoon, kun se on taannut joskus ysärinä jonku frendinsä megalainan tms. Mä luin jonku haastattelun, missä se kertoi, että se laina on niin iso, ettei se pysty maksamaan sitä elinaikanaan, ts. kaikki se raha, mikä siltä siihen menee joka kuukausi, menee sen näkökulmasta varmaan "turhaan",koska se ei ikinä pääse nauttimaan siitä fiiliksestä, että HUH, nyt se on maksettu, voispa lähteä kaljalle.

Panu, ikuinen ymmärtäjä.

panu kirjoitti...

Siihen kun lisätään vielä suomalaisen näyttelijän tulotaso, niin johan kutsuu kakkoskerroksen parveke ja Spiderman-puku.

Mierolainen kirjoitti...

Mahtava kiteytys ja kahden eri kommentoinnin sitominen. Tällaisesta bondagesta pidetään erityisesti.

panu kirjoitti...

No, bondagesta nyt pidetään erityisesti.