sunnuntai 24. helmikuuta 2008

Kootut tukkatraumat

Kaikilla vähänkin turhamaisilla ihmisillä on varmaan sana sille, miltä he kokevat näyttävänsä silloin, kun sattuu olemaan bad hair day. Tukka on siitä jännä elementti, että sen asettumista on varsin hankala ennustaa, koska vaikka kahtena päivänä tekisi asiat täsmälleen samalla lailla, ei lopputulos välttämättä ole sama molemmissa case-esimerkeissä. Omana huonona hiuspäivänäni koen näyttäväni pahalta puudelilta, sellaiselta rumalta ja tyhmältä pikkupiskiltä. Onneksi kuitenkin töissä esimerkiksi käyttäydynkin aika puudelimaisesti, ja toiminnan täsmääminen kuontaloon lievittää tuskaa jonkin verran. Tunnen myös ihmisä, jotka pelkäävät näyttävänsä Paula Koivuniemeltä, Anita Hirvoselta tai militanttilesbolta. Kertokaa lisää!

Lisäksi en pidä föönaamisesta ihan yleisesti. Siitä tulee meteliä ja se kestää kauhean kauan, enkä koskaan jaksa keskittyä niin kauaa, että pääsisin täysin kuivaan ja litistymättömään lopputulokseen. Mulle tulee siinä myös kuuma ja kädet puutuvat. Tämän takia tunnen toisinaan itseni huonoksi ja laiskaksi tytöksi, samoin kuin siksi, etten jaksa enkä oikein osaakaan käyttää luomiväriä. Olen kyllä sitä vähän opetellut viime aikoina.

Myös kiharat ovat hyvin jännä asia. Jos on luonnostaan kihara tukka, sitä on todella hankala saada suoraksi ja ennenkaikkea pysymään suorana, tai niin ne sanovat. Toisaalta taas jos on piikkisuora tukka, niinkuin minulla, Nuulla, on sitä aivan mahdoton saada pysymään kiharalla. Vaikka väkertäisi millaisen pään koon tuplaavan afron, on se pienenkin ulkopyrähdyksen jälkeen suoristunut kokonaan, tai mitä vielä parempaa, vain esimerkiksi toiselta puolelta tai latvoista.

Jos olisin maailman kuningatar, ottaisin kuvaavaksi lisänimekseni ehkä "Armollinen". Nuu Armollinen, kuulostaa varsin hyvälle.

17 kommenttia:

panu kirjoitti...

Joo sä olisit ehdottomasti "Nuu armollinen".

Mä olisin ehkä "Panu oikeamielinen".

Miten sä kirjoitat tolleen ihan järkeviä lauseita jos sulla on muka darra? Mulla ei ees vielä ole, ja mulla on hirveitä onkelmia muodostaa lauseita.

nuunis kirjoitti...

en tajua, miten toi teksti tohon tuli. sä muuten oisit niin "panu oikeamielinen", ja sitten voitaisiin hallita maailmaa sukupolvien ajan.

panu kirjoitti...

Jos mä saisin hallita mä antaisin vampyyrin (mielellään Lestatin) purra, että voisin hallita ikuisesti.

(kolkkoa naurua)

nuunis kirjoitti...

heinoa, mä ajattelin tota ikuisuutta myös, mutten keksinyt mitään noin siistiä, tai siis mitään millä sen voisi saavuttaa.

nuunis kirjoitti...

apua, taidan olla ihastunut jarmoon koska typotan sen nimeä melkeen. tää tästä enää puuttuikin.

panu kirjoitti...

Mähän oon siitä huono tyttö, että mulla ei edes ole bad hair daytä, koska mulla on aina ollut niin tyhmä tukka, etten koskaan ole kiinnostunut siitä. Senpä takia olenkin aina jotenkin epäsuhtainen, kun oon kuitenkin (vaikka itse sanonkin) hiton paljon etevämpi meikkaaja kun moni sitä ammatikseen kutsuvista.

Mun bad hair day on siis: tukka kiinni kuten tavallisestikin.

Ainoa, mitä mä vihaan ja kammoan, on se, kun tajuan näyttäväni ihan saatanan halvalta ja se, että tiedän kaikkien huomaavan, ettei mulla ole varaa värjätä tukkaani.

Eli se, miltä mä pelkään näyttäväni on: lähiö-YH/osa-aikaprostituoitu Jakomäestä. Varsinkin sillon kun oon blondi, eikä oo varaa raidottaa, vaan päässä on kokoblondi.

Voi sitä häpeää.

panu kirjoitti...

Et meilaa meidän opinnäytetyöjuttuja tänään!!!

Sovit kuitenkin tapaamiseen johkii Dubaihin 6.6.2006 kokoonpanolla Tanja Saarela, me, ja Vesa Keskinen.

Nuu: paikka!

panu kirjoitti...

Ai niin, muuten "Maria verinen" arveli saavuttavansa ikuisen elämän kylpemällä nuorten tyttöjen veressä.

Sillä oli kuulemma semmoinen tikarihäkki katossa mihin se pisti ne sitten kuiviinvalumaan, ja eikun suihkuun.

Worth a try jos Lestat ei pyöri tällä hetkellä Skandinaviassa.

nuunis kirjoitti...

joo, en kyllä edes yritä sopia mitään, koska kokoonpano ois just toi, saattaisin myös kutsua anne-mari brgin ja vaan tuijottaa sen tissejä, ja lisäksi jari litmasen tai janne ahosen.

ja tosiaan, jos se vampyyrijannu on vaikka ibizalle niin haetaan jotkut teiniritsat meille kylpyaineeksi.

panu kirjoitti...

Tahtoo Ibizalle Lestatin kanssa.

panu kirjoitti...

nyt mä vasta tajusin ton jarmoläpän. Mä luulin että yrität jotain meilaa sille ja typotat sitä mut eiku joo.

Huh.

panu kirjoitti...

Vois kutsua kans dollukat ja sedu koskisen, sekä EHDOTTOMASTI Ritva Santavuoren ja Lordin koko yhtyeen.

Mierolainen kirjoitti...

Te ootte sekaisin. Voi luoja miten omituista ajatuksenkulkua. Vähän ehkä lähti omituisille raiteille ton vikan kappaleen takia?

panu kirjoitti...

Se on ite joka toista haukkuu.

Äitiski oli.

Mierolainen kirjoitti...

Äitini on edelleen, ei pelkästään ollut. Enkä mä haukkunut, olin vain... suora ja rehti. :D

panu kirjoitti...

Tuli mieleen, kun meillä oli tapana aina tehdä foliorullilla kiharat kaikille tytöille sinne kaverin klubille. Kerran kun oltiin taas alotteleen meillä ja päätettiin mennä kellarin kerhohuoneelle hengaamaan (hirveet läjät viinaa ja foliota mukaan), niin kämppiksen joku ihme lähiöräppäri huumevammainen pikkubroidi joka oli kylässä oli luullu, että me poltetaan siitä foliosta jotain kun se oli niin tärkeä että sitä oli ja sitä ei MISSÄÄN NIMESSÄ saanut unohtaa. (Kai se olisi halunnut mukaan...)

Päivän huumeviittaus Panulta. Ugh, olen puhunut.

Kesäminkki kirjoitti...

mä olisin Minkki Kohtuuton, ja olisin sitä sitten kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla ylenpalttisilla tavoilla.
ja militanttilesbo, c'est moi! mahtavaa!
- tervetuloa takaisin, minkki, saivarteluasi on kaivattukin jo!
- kiitos! teen sen kernaasti, eikä siitä ole edes vaivaa!