tiistai 4. marraskuuta 2008

Lahjusskandaaleja ja ajanpuutetta

Eilisessä parasta oli Panun linkkaama sivu http://upsidedowndogs.com/. Koirat ovat muutenkin hyvä asia, tänään juttelin yhden aika tärkeän henkilön kanssa koirista, eikä tämä tuntunut olevan siksi yhtään harmissaan, vaikka joutuikin vähän odottamaan. On myös hauska huomata, kuinka ihmiset rentoutuvat koirista puhuessaan; kun kerroin Punkin uudesta huippumallityttöystävästä, joka on tanskandoggi, nauroi tämä bisnesmies niin sydämellisesti, ettei se melkein sopinut sen vakaviin kasvoihin. Koirista voi olla myös hiukan harmia, sillä viikonloppuna tosiaan peuhasin yhden labbiksen kanssa, joka puri leikkisästi ranteita, ja siksi mun mustelmansaantikyvyillä olen aikalailla käsiraudoitetun näköinen. On kiva, kun ihmiset näyttävät punnitsevan, olenko ollut putkassa vai harrastanut sitomisleikkejä.


Nyt on jo marraskuu, mikä tarkoittaa sitä, että pitää alkaa ostelemaan joululahjoja. Itseäni tämä aika aina hiukan tuskauttaa, sillä olen hyvin huono ostamaan lahjoja kaikenlaisille ihmisille. Lisäksi tärkeille ihmisille haluaisin löytää aina täydelliset lahjat, enkä mitään "ostetaan nyt jotain" -mentaliteetilla hankittua krääsää. Tosin toisaalta myös hyvän lahjan määritelmän täyttää tietyllä tapaa sellainen esine, josta tietää, ettei tuleva lahjansaaja sitä itse raaskisi ostaa. Lahjojen tulisi mielestäni olla mielummin sellaisia, joita haluaa, sen sijaan, että ne olisivat sellaisia, joita tarvitsee; toisinaan tietysti tarvitsemiaan esineitä voi myös haluta, mutta on kurjaa saada lahjaksi jotain, joka on luonteeltaan pelkästään hyödyllinen eikä lainkaan mukava. Itse toivon lahjaksi irtopohjavuokaa, jotta voin opetella tekemään jenkkityylistä juustokakkua ja kaikenlaisia muita hyydykkeitä (vodkahyytelön jo osaan), ja se onkin erinomainen esimerkki nimenomaan sekä hyödyllisestä että mukavasta lahjasti. Kuitenkaan mulla ei ole mitään pelkästään mukavia lahjoja vastaan, tarkoittaen sellaisilla lähinnä tyttöhömppää eli hajuvesiä tai kynsilakkoja tai kihartimia tai pinnejä tai muuta kimaltavaa itsensähemmottelutavaraa. Aloin pikkuisen odottaa joulua jo, kun sanoin nämä kaikki ääneen.

Viime päivinä aikaa on tuntunut olevan aivan riittämättömästi. Tänään meinasin jäätyä työmatkalla, koska mulla ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa hakea verkkokellarista talvitakkia tai talvisaappaita. Se on jotenkin väärin, ja mulle tulee huono omatunto kun joudun jättämään joitain asioita tekemättä ihan väkisinkin.

Tämän hetken top 4 -listani vapaavalintaisista asioista on seuraavanlainen:
1. Robinsons omena-, mansikka- & litsimehu ja limejäävesi (juomat)
2. hyytyneen veren punainen ja suklaanruskea (värit)
3. (ihmisten ja eläinten) silittely ja lattialla makoilu (tekemiset)
4. Kings of Leon ja The Sounds (musiikki)

Haastan Laineen Mieron, Kesän Minkin ja Sandelsin Kenraalin listaamaan seuraavaan merkintään omat mielivaltaiset listansa.

2 kommenttia:

Kesäminkki kirjoitti...

oo, kesän minkki mä oon! oo, villi luonteeni on!

ja mitä lahjoihin tulee, niiden ostelu _on_ vaikeaa: mitä tärkeämpi henkilö, sitä hankalampaa. eräässä suhteessa mä olen onnistunut niiden kanssa erinomaisesti, mutta muuten se on kyllä melkoista tukanrepimistä aiheuttavaa.

ajankin määrä on vakio, koska mulla on ollut kamalasti aikaa tällä viikolla ja olen kerrankin ollut niin tarmokas, että olen saanut kaikenlaista tehdyksikin. näin tämä maailma pyörii, toisilla on kiire ja toisilla ei.

Mierolainen kirjoitti...

Lahjojen ostelu on hauskaa ja stressaavaa. Mä ostin ekat joululahjat jo tossa pari viikkoa sitten. Sen jälkeen en olekaan ostanut. Menee taas varmaan jouluviikolle asti ihan silkan laiskuuden vuoksi (tai luode).

Täytyy vissiin kanssa nyt sitten listata tonne omaan plokiin. Pum.

Varmenteena puolalainen (tai teenage mutant ninja turtleaaninen) rikollinen: cowanic