lauantai 30. elokuuta 2008

enää vain kuuro

tänään on ensimmäinen päivä, kun olen jaksanut poistua kotoa. siitä intoutuneena sain välittömästi hyvinkin luonteeni vastaisia himoja liittyen sisustukseen. käväisin ostamassa silitysraudan- ja laudan, yhden seinähyllyn, jollaista olen aikojen alusta tahtonut ja vaihdoin mattojen järjestystä imuroinnin lomassa. äsken istuttiin pörrin kanssa sohvalla ja spekuloitiin, millaiset verhot voisi syksyksi hankkia, ja yhtäkkiä mua alkoi hämmästyttää itseni; en mä mieti tollasia ikinä. mutta, ei se ainakaan huono asia ole. sain vielä kaiken kukkuraksi äidiltä sauvasekoittimen, joten mikään ei estä mua enää tekemästä perunamuusia tai kasvissosekeittoja vaikka joka ikisenä päivänä.

taitaa olla kauhean trendikästä kertoa olevansa kiinnostunut sisustamisesta ja lukea sisustuslehtiä, mutta mä en niinkään perusta sellaisista. mä kyllä arvostan suuresti hienoja kämppiä, jotka on upeasti ja täsmäävästi sisustettu, mutten itse oikein ole sellaista näprääjä- tai ideoijatyyppiä. jos joskus isona tulen sikamaisen rikkaaksi, aion kyllä palkata sisustussuunnittelija, jonka pitää parista hassusta sanasta tajuta, mitä oikein haen, vaikken sitä osaakaan kuvailla. aion kommentoida valmista sisustusta joko sanalla "paskaa" tai "ihana", ei mitään välimuotoja. luonnollisesti paskan puolelle kallistuva sisustus tulee vaihtaa nopeasti paremmaksi, vaikken osaa kertoa millä tapaa paremmaksi.

tällä hetkellä tahtoisin eniten nahkasohvan ja siihen sopivan jalkarahin, koska niihin ei jäisi koirankarvaa. mua kyllästyttää meinaa ihan jumalattomasti yrittää raastaa niitä irti noista plyyshikalusteista, enkä oikein tykkää pitää sohvassa päällistäkään, koska se näyttää ihan kyykistyneelle mummolle se päällä.

1 kommentti:

Mierolainen kirjoitti...

Jee, oot tulossa takaisin elävien kirjoihin. Mulla on ollut sua ikävä. On edelleen.